Bring din krop i balance

Zoneterapi er en behandlingsform, der giver kroppen mulighed for at genoprette dens egen balance. Behandlinger med zoneterapi er både behagelige, effektive og afslappende, og udføres ved tryk og massage under fødderne. Hos FysioDanmark Sønderborg kan du booke tid til zoneterapi hver tirsdag.

Zoneterapi

Zoneterapi er tryk og massage under fødderne. Det er en behandlingsmetode, hvor der gennem fødderne er en forbindelse med energilinjer til alle kroppens organer, muskler og nerver. Ved tryk og massage på reflekszonerne under fødderne, kan der mærkes om der er ubalancer i kroppen.Hvis kroppen er i ubalance kan det resultere i sygdom, smerter, træthed, humørsvingninger og generel utilpashed.

Der er muligt at få tilskud til behandlingen fra Sygeforsikring Danmark eller en sundhedsforsikring.

Teknikker og effekt

Zoneterapi kan være den rette behandlingsform for dig, hvis du:

• Døjer med mavesyre
  • Oplever hormonelle forstyrrelser
  • Har problemer med fordøjelsen
  • Oplever væske ubalance i kroppen (ødemer)
  • Har problemer med søvn
  • Har hælspore
  • Oplever humørsvinger
  • Gerne vil rense kroppen for affaldsstoffer

Derudover er zoneterapi også en god behandlingsform til bl.a. spædbarnskolik.

Zoneterapi kan udføres på både spædbørn, børn og voksne.

Nerverefleksologi

Nerverefleksologi er en behandlingsform under zoneterapien. Behandlingen tager også udgangspunkt i fødderne, men arbejder mere direkte med kroppens nervesystem.

Metoden bruger præcist lokaliserede reflekspunkter for nerver og nervestrukturer. Punkterne behandles med et statisk tryk, så længe der er ømhed eller smerte i punktet – dog maks. i 15 sekunder ad gangen.

Nerverefleksologi har vist sig at være særlig effektiv ved smertetilstande, og bruges både ved nerve-/muskel-/skelet- og organproblemer.

Priser på zoneterapi

Zoneterapi voksen 45 min.

Kr. 395,- Betaling efter hver behandling

Vores zoneterapeut