Vi tilbyder

Træning kan foregå på træningshold på klinikken, hvor der er en fysioterapeut til stede, som instruerer dig i at lave optimale øvelser på den mest korrekte måde. Din behandlende fysioterapeut og fysioterapeuten, der varetager holdtræningen, sammensætter i fællesskab et træningsprogram, der passer nøjagtigt til dig og dit problem.

Efter et sygdomsforløb (kortere eller længerevarende) eller en operation er træning et meget vigtigt redskab til at genvinde normalt funktionsniveau og dermed komme tilbage for fuld kraft.

Din fysioterapeut finder i samråd med dig det rigtige hold.

Ryghold

Smertefulde rygproblemer kan påvirke din sundhedstilstand.Genoptræning med styrke- og stabilitetstræning kan gøre en stor forskel for størstedelen af rygproblemer. Hold rygmusklerne stærke og få genoptræning tilpasset dig.

Nakke/skulder

Styrk din nakke og skuldre og få øget funktionsniveau. Genoptræningen foregår som individuel genoptræning på hold. Programmet udarbejdes i samarbejde med din behandlende fysioterapeut, så det bedst muligst passer til dig.

Hofte/knæ/fod

Træning af muskulaturen medvirker til fuld eller forbedret funktionsniveau. Har du smerter, stivhed eller instabilitet omkring dine hofter, knæ eller ankler? Så kan træning på UE hold være noget for dig.

Osteoporose

Styrk knoglerne med træning. Fysisk aktivitet er en forudsætning for at bevare muskelstyrke og knoglemasse. Find et niveau for træning, der tager hensyn til knogleskørhed og samtidig vedligeholder eller øger muskelstyrke, kondition og knogletæthed.

Kommer snart!

Parkinson

Træn dig bevægelig og smidig. Opnå et større overskud i hverdagen ved at træne muskelstyrke, kredsløb, mobilitet og balance. Vi guider og støtter dig igennem hele træningen, og vejleder også til hjemmeøvelser og specifikke hverdagsudfordringer.

Sclerose

Træn dig til livskvalitet med muskelstyrke og balance. Som Sclerose patient har man et

TRX

TRX træning er funktionel træning for hele kroppen, som alle kan få glæde af.
I alle øvelserne trænes din core og du udfordres på både balance, styrke, mobilitet, fleksibilitet og udholdenhed.

GLA:D

Tydelig effekt af behandling på smerte, funktion og livskvalitet. Har du symptomer på knæ- eller hofteartrose (slidgigt), og overvejer du om en operation er løsningen på dine smerter? Så vent engang og prøv at træne dig GLA:D.

Fysioflow

Golf hold

Træn dig til bedre resultater på golfbanen. Som golfspiller har man et særligt behov for at træne balance, muskelstyrke, udholdenhed, stabilitet og smidighed. Vi tilbyder denne træning på hold i vores træningssal med individuel hensyntagen, således at vi tilgodeser den enkeltes behov.

Babytummel

Babytummel er et hold, hvor du er aktiv med dit barn, og styrker dets motoriske udvikling igennem sansemotorisk stimulering og god kontakt til kroppen med blandt andet øvelser og lege. Holdene gennemføres på børnenes præmisser, med børnenes behov i fokus.

Senior fitness

Senior Fitness er tilpasset et ældre publikum på 50+. Timen består af gode styrke- og stabilitetsøvelser med brug af redskaber som håndvægte, elastikker, bænke og bolde.

Der tages selvfølgelig hensyn til individuelle træningsniveauer samt eventuelle problematikker.